Misja i zasady pracy

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Misja i zasady pracy

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1432479235016{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column width=”1/12″][/vc_column][vc_column width=”5/6″][vc_column_text]

Nasza misja

Nasze motto słowami Janusza Korczaka:

Nie zmuszajmy dzieci do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność,
nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia.
Nie żądajmy, lecz przekonujmy.
Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijajmy jego umysł tak, by samo widzieć chciało.

Misję Skrzydlatej Żyrafy najlepiej oddają słowa: „rozwój, współpraca, inspiracja”. Moim celem jest tworzenie twórczej przestrzeni do rozwoju dla dzieci i ich rodziców. Stawiam na bezpośredni kontakt wierząc, że otwarte, przyjazne relacje oparte na współpracy są najlepszą bazą dla rozwijania talentów i uczenia się nowych umiejętności. Chcę, aby Skrzydlata Żyrafa dawała inspirację do nowych pomysłów, odkryć, doświadczeń i do samodzielności: aby dodawała dzieciom skrzydeł.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/12″][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content” css=”.vc_custom_1432478974233{background-color: #b07f48 !important;}”][vc_column][vc_column_text]

Dlaczego „Skrzydlata Żyrafa”?

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”16px”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_column_text]

Żyrafa

Żyrafa
  • przyjmowanie nowej perspektywy
  • szacunek dla indywidualności (każda żyrafa ma swój własny wzór łatek na ciele)
  • język żyrafy, czyli komunikacja oparta na empatii

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_column_text]kwadrat skrzydła

Skrzydła
  • inspiracja
  • radość
  • spełniony talent
  • wykorzystane możliwości

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Metody pracy

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”8px”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Atmosfera wspierająca rozwój
  • Budujemy relacje. Doceniamy wagę tworzenia się więzi między dzieckiem a osobą prowadzącą zajęcia, więzi która może stanowić rodzaj „trampoliny rozwojowej” dla każdego malucha.
  • Doceniamy wszystkie pomysły. Staramy się nie oceniać, lecz pokazywać dzieciom różne perspektywy i możliwe efekty ich działań.
  • Akceptujemy różne emocje. Tworzymy przestrzeń zarówno dla radości z sukcesów, jak i złości z tego, że tym razem coś się nie udało.
  • Pozwalamy na samodzielność. Dzieci mogą nie tylko zadawać pytania, lecz nawet sugerować przebieg zajęć. Staramy się nie „pouczać”, lecz zaciekawiać, inspirować i pobudzać do eksperymentowania.
  • Dajemy sobie czas. Priorytetem jest pełne przeżywanie, doświadczanie, dopracowanie pomysłów. To ważniejsze niż „odklepanie” założonego programu.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Program merytoryczny
  • Aktywność – uczymy się i rozwijamy zawsze poprzez zabawę!
  • Wyzwania – budujemy „strefę najbliższego rozwoju”, czyli stawiamy przed dziećmi zadania, która są nowe, ale osiągalne
  • Sprawdzone narzędzia dydaktyczne: trening twórczości, trening koncentracji, elementy dramy
  • Dynamika: różne typy aktywności wprowadzamy naprzemiennie, np. zadania wykonywane przy stoliku przeplatamy krótkimi zabawami ruchowymi.
  • Nietypowe materiały – od kilku rodzajów kredek, pisaków i farb, przez wełnę czesankową i folię bąbelkową, a kończąc na kurkumie lub żelu do włosów 🙂
  • Zadania domowe – proste i inspirujące zadania, pozwalające wzmocnić nabyte na zajęciach umiejętności.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Naukowe podstawy
  • Pedagogika Janusza Korczaka i Stefanii Wilczyńskiej
  • Psychologia rozwojowa: Wygotski, Piaget i Kohlberg
  • Psychologia twórczości: Szmidt, Nęcka, Ligęza i Piotrowski
  • Psychologia poznawcza, mnemotechniki wg Buzana i Szurawskiego
  • Inteligencji wieloraka (Gardner) i emocjonalna (Goleman)
  • Porozumienie bez przemocy (NVC): Rosenberg, Faber i Mazlish
  • Podstawy psychologii systemowej i humanistycznej

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]